Ești aici:

Home » Excursii Elevi » EXCURSIE ELEVI 3 ZILE: AVENTURĂ ÎN DOBROGEA

Se poate realiza cu plecare din orice oraș din România

EXCURSIE ELEVI 3 ZILE: AVENTURĂ ÎN DOBROGEA
Excursie scolara de 3 zile în Dobrogea cu multiple obiective pentru elevi

Itinerar: București, Fetești, Cernavodă, Măcin, Tulcea, Babadag, Istria, Constanța, Adamclisi, Ostrov, Călărași, București

de la 365 Lei
/ persoană

Excursie 3 zile Dobrogea elevi


Tip Transport: Autocar

Tip Masă: Demipensiune

Număr zile: 3

Grup minim: 40

Descriere Program

ZIUA 1

259 km 1 km 3

Tulcea

Plecare spre Tulcea. Pe drum scurte vizite la Cetatea Dinogetia, Cetatea Troesmis, Isaccea, Mănăstirea Cocosu, Mănăstirea Niculitel/Mănăstirea Saon, Mănăstirea Celic Dere.
Cină seara la cazare.


ZIUA 2

123 km 2.5 km 5

Cetatea Enisala și Histria

Ora 08:00 – Mic dejun.
Plecare spre Constanta. Vizite la Enisala și Histria.
Cina seara la cazare.


ZIUA 3

269 km 3.5 km 3

Adamclisi, Dervent, Ostrov

Ora 08:00 – Mic dejun.
Plecare spre București. Pe drum se viziteaza Adamclisi, Pestera Sf. Andrei și Mănăstirea Dervent. Trecerea cu bacul la Ostrov.


Obiective Program

Parcul Național Munții Măcinului

Parcul Național Munții Măcinului este o arie protejată de interes național ce corespunde categoriei a II-a IUCN (parc național, zonă specială de conservare), situată în partea sud-estică a României, pe teritoriul nord-vestic al județului Tulcea. Acesta a fost constituit în scopul conservării și valorificării științifice și turistice a zonei, dat fiind faptul că Munții Măcin reprezintă cea mai veche formațiune geologică din țară.

Mănăstirea Saon

Acest sfant asezamant a luat fiinta sub stapanirea otomana în anul 1846, prin plecarea unor calugari de la Mănăstirea Celic-Dere. Cei veniti la Saon au ridicat aici din chirpici câteva chilii și un Paraclis ca metoc al Manastirii Celic-Dere.
Dupa revenirea Dobrogei la Patria-Mama, Saonul impreuna cu toate bisericile și manastirile acestor locuri au trecut sub jurisdictia Episcopiei Dunarii de Jos, Galati. Pentru o mai buna randuiala în viata manastirilor, Episcopul Iosif Gheorghian a stramutat la Saon și pe ceilalti calugari care se mai aflau la schitul Celicul de Jos. O data cu acesta, Schitul Saon s-a separat cu totul de Mănăstirea Celic-Dere, devenind de sine statator.
În acelasi an, monahii de la Saon au construit din chirpici și lemn actuala biserica veche cu hramul ” Intrarea Maicii Domnului în Biserica „, care exista și astazi, precum și două corpuri de chilii, din care a mai ramas numai din randul Paraclisului.

Castrul roman Noviodunum

Menționată de autori antici și bizantini (Ptolemeu, Ammianus Marcellinus, Procopius din Caesarea, Jordanes și Constantin Porphyrogenetul), în surse cartografice și în relatările unor călători medievali, Noviodunum a jucat un important rol strategic și economic la Dunărea de Jos. Aici a făcut pod de vase în anul 514 î.e.n. împăratul Darius al Persiei,pentru a trece la sciți, iar grecii din cetățile pontice aveau aici organizat o factorie comercială.
Odată cu stabilirea romanilor în ținutul dobrogean, Noviodunum devine sediul uneia dintre legiunile însărcinate cu paza acestui hotar. În ordinea succesiunii lor, aici au staționat unități ale Legiunii a XI-a Claudia, a V-a Macedonica, apoi Legiunea I-a Jovia, ori a II-a Herculia și tot aici era și flota fluviala romană – Classis Flavia Moesica. Poziția geografică oferea cetății posibilitatea de supraveghere și control a întregului hotar (limes) de nord al Dunării. Această importanță strategică avea să determine și funcția administrativ-economică a orașului ce se va dezvolta în jurul castrului militar.

Castrul Dinogetia

Dinogetia a fost o așezare geto-dacică, apoi fortăreață romană, menționată de Ptolemeu (Geogr., III, 8, 2, 10, 1) pe malul stâng al Dunării, la vărsarea Siretului (pe teritoriul actualei localități Garvăn, județul Tulcea, la 11 km de orașul Galați) și la aproximativ 20 de kilometri de orașul Măcin. It. Ant. (225, 5) o atestă pe malul drept, între Arrubium și Noviodunum. Se pare că la început Dinogetia romană a fost în stânga Dunării, la Barboși, iar de la începutul sec. IV d.C. s-a strămutat pe popina de la „Bisericuța” (Garvăn), unde a dăinuit până la sfârșitul sec. VI.
Localitatea mai este amintită de Not. Dign. (Or., XXXIX, 24) și de Geogr. Rav. (IV, 1, 17). Săpăturile arheologice începute de Gh. Ștefan în 1939 și continuate din 1949 de un colectiv, au descoperit aproape în întregime incinta cetății refăcută, cel mai probabil, în timpul lui Dioclețian.
S-au găsit mai multe cărămizi cu ștampila legiunii I Iovia Scythica și în apropierea cetății, un cuptor de ars țiglă datat cu monede de la Dioclețian și Maximian. Cărămizi cu ștampila legiunii a V-a Macedonica, Cohorta I Cilicum, Cohorta a II-a Mattiacorum și Classis Flavia Moesica, numeroase fragmente ceramice și monede din sec. I — III d.C. confirmă existența unei fortărețe romane la „Bisericuța” și înainte de Dioclețian, dar ruinele ei n-au fost identificate.

Cetatea Troesmis

Orașul antic ocupa o suprafață întinsă, între Balta Iglița, dealul Piatra Râioasă și comuna Turcoaia, acoperită azi de ruine. Situl cuprinde:
Cetatea de Est, din sec. V, de tip moeso – roman, de plan poligonal cu turnuri în formă de potcoavă la colțuri. În interior sunt 2 bazilici și zidurile mai multor edificii. Fortificația a fost construită pe un platou situat deasupra carierelor de granit de la Cotul Armanului: ea are o formă pătrată, cu laturile de nord și sud de 120 m, iar cele de est și vest de 145 m.;
Cetatea de Vest este contemporană cu cea dintâi. Cetatea a fost ridicată pe un promontoriu impunător, la 36 m deasupra nivelului mării și se vede de la o mare depărtare pe Dunăre. Forma trapezoidală, cu laturile de 150 de m (cea de sud și de nord), respectiv de 100 m (latura de est) și 80 m lungime (latura de vest), a fost impusă de configurația terenului;
Așezarea civilă, între cele două cetăți, delimitată de 3 valuri cu șanțuri, reprezentând 4 faze succesive de dezvoltare a așezării în perioada sec. II – VII. Printre numeroasele vestigii arheologice aflate în acest vast complex, sunt de menționat valuri de apărare, un canal, două apeducte, un mythraeum ș.a. Până azi, ruinele nu au fost cercetate sistematic și exhaustiv pe întreaga lor suprafață. Primele săpături au fost făcute de Engelhardt în 1864-1865. Ruinele au fost apoi văzute și studiate fără săpături de către Grigore Tocilescu (ocazie cu care Pamfil Polonic a ridicat planul celor două cetăți) și de Vasile Pârvan. În 1939 Emil Coliu a explorat curtina de nord a Cetății de Vest. Dar rezultatele și rapoartele acestor puține cercetări au rămas în cea mai mare parte nepublicate. O soartă mai bună au avut inscripțiile decoperite aici, publicate încă de timpuriu în lucrări prestigioase. 33 din monumentele de la Troesmis, duse de Engelhardt la Paris, se află și azi în Muzeul Saint Germain-en-Laye. În ISM vol. 5 sunt înregistrate 84 de inscripții provenind de la Tomis.

Mănăstirea Cocosu

Mănăstirea Cocoșu a luat ființă pe raza comunei Niculițel în anul 1833, pe locul unde în a două jumătate a secolului al XVII-lea exista un schit de sihastrii. Denumirea și-a luat-o de la „Dealul Cocoșului”, din apropiere. Întemeietorul mănăstirii a fost arhimandritul Visarion, român de prin părțile Făgărașului, ajutat de ucenicii săi Gherontie și Iasaia. Întors în țară după o ședere de șapte ani la mănăstirile de la Muntele Athos, Visarion a dorit să întemeieze o mănăstire. Impresionat de frumusețea locurilor de la Dealul Cocoșului, de pădurile de tei din preajmă, a răscumpărat locul de la o proprietate musulmană.
Sprijinit de românii din zonă și de oierii transilvăneni veniți cu turmele la transhumanță, cei trei călugări au construit o biserică de formă dreptunghiulară. În anul 1841 autoritățile otomane au încuviințat funcționarea mănăstirii.
Reparată între anii 1842 și 1846, biserica a funcționat până în anul 1910, când a fost demolată, iar pe același loc s-a ridicat o nouă biserică. Revenirea Dobrogei la vechea Românie în 1878, a deschis și mănăstirilor din dreapta Dunării un cadru nou de afirmare și dezvoltare a activității lor.

Mănăstirea Celic Dere

Mănăstirea Celic-Dere este o mănăstire din România situată în comuna Frecăței, județul Tulcea. Mănăstirea Celic-Dere, situată în nordul Dobrogei, este unul dintre cele mai importante centre de spiritualitate dintre Dunăre și Marea Neagră. Numele este luat de la pârâul Celic-Dere (în limba turcă celik dere „pârâiașul de oțel”). Mănăstirea se află la 25 de kilometri sud-vest de Tulcea și 12 kilometri vest de Cataloi, pe șoseaua Tulcea- Constanța, în raza comunei Frecăței. Autobuzele pe ruta Tulcea-Cataloi-Telița au stație chiar în fața mănăstirii. De la Mănăstirea Cocoș se poate veni cu autobuzul liniei Niculițel-Tulcea până la intersecția Telița, de unde, la dreapta, drumul asfaltat, de șapte kilometri, duce la stația Celic-Dere (în total, 22 kilometri). Pe același traseu, cu patru kilometri înainte de intersecția Telița, în stânga șoselei, se vede Mănăstirea Saon.

Cetatea Aegyssos

În Tulcea, pe Dealul Monumentului, mai putem gasi și azi ruina a ceea ce a fost odinioara Cetatea Aegyssus. A fost mai intai dava getica, apoi oraș roman și mai apoi veche asezare romaneasca.
Se pare ca în cei 2000 de ani de existenta a cetatii multe lupte s-au dat la zidurile ei, asta datorita pozitionarii ei strategice pe malul Dunarii (vezi Pensiuni Delta Dunarii). Pentru ca în genere comertul se facea pe mare în acele timpuri, porturile aveau o semnificatie aparte în infrastructura comerciala a timpului, și cu ata mai mult orașele port. Ele erau și cele mai bogate dintre orașe. Un impediment totusi exista. Fiind bogate, erau și avanposturi importante pentru cucerit de catre inamici. De aceea Cetatea Aegyssus a fost cucerita, distrusa și refacuta de foarte multe ori.
Caspius Aegyssus este cel care ar fi intemeiat-o și ar fi numit-o după numele sau pe vechiul loc al unei dave dacice, asa cum reiese dintr-o scriere a lui Ovidiu. Conform descoperirilor din situl arheologic, cetatea ar avea originile undeva la sfarsitul secolului IV i.H. Acest lucru dovedit fiind de obiectele ceramice de origine getica și greceasca gasite aici. Sunt cele mai incontestabile dovezi ale existentei acestei cetati.

Cetatea Enisala

La 2 km est de comuna Enisala și 7 km de orașul Babadag, pe un deal calcaros, care domina ca un cuib de vultur zona lacurilor Razelm și Babadag, se afla ruinele fortaretei medievale Yeni-Sale (Enisala, Heracleea sau Heraclia).
Cetatea de la Enisala, se numara printre monumentele de arhitectura militara de pe teritoriul Romaniei, ridicata în evul mediu care se remarca prin conceptie planimetrica, sistem de fortificatii, tehnica constructiva, elemente arhitectonice. Fortificatia a fost construita în a două jumatate a sec. al XIV-lea de catre o autoritate care viza zona de la Gurile Dunarii. Pe baza tehnicilor constructive, s-a emis ipoteza ca singurii interesati de ridicarea unei cetati situata în cadrul sistemului de fortificatii din nordul Dobrogei, orientata spre mare pentru supravegherea traficului navelor, erau negustorii genovezi, care dispuneau de mari sume de bani castigate din comert și erau detinatorii monopolului navigatiei pe Marea Neagra.

Cetatea Istria

Cetatea Histria a fost întemeiată la mijlocul secolului al VII-lea î.e.n. (anul 657 î.e.n. după istoricul Eusebius) de colonişti veniţi din Milet. Oraşul a avut o dezvoltare neîntreruptă timp de 1300 de ani, începând din perioada greacă și până în epoca romano-bizantină. După o distrugere violentă, către sfârşitul sec. VI î.e.n., în plină perioada clasică, un nou zid de incintă reduce la jumătate suprafaţa iniţială a oraşului. În această perioadă Histria cunoaşte un regim democratic, aderarea la Liga Maritimă Ateniană, comerţ intens şi chiar monedă proprie. Încercarea primului val de sciţi de a se stabili în sudul Dunării, precum și răzvrătirile cetăţilor pontice împotriva lui Lysimach aduc cetăţii o nouă distrugere, către sfârşitul sec. IV î.e.n. În secolele următoare oraşul se reface și trăieşte o nouă înflorire, mai ales primele alianţe cu unele căpetenii ale geţilor (Zalmodegikos, Rhemaxos). Secolul I î.e.n. aduce noi frământări și pericole externe: regele Pontului, Mithridates VI Eupator, trimite trupe la Histria, iar în anul 72 î.e.n. primele armate romane scot coloniile vest-pontice de sub influenţa lui Mithridate, iar câţiva ani mai tarziu, regele get-dac Burebista cuprinde cetatea sub stăpânirea sa. Odată cu moartea lui Burebista cetatea trece sub stăpânire romană, încheindu-se astfel perioada de autonomie. Sub stăpânirea romană cetatea cunoaşte o nouă înflorire.

Adamclisi și Tropaeum Traiani

Numele de Adamclisi provine din limba turca și inseamna „Biserica Omului”, fiind denumirea data de turci, intai monumentului din apropiere, despre care credeau ca este un lacas crestin, denumire pe care a imprumutat-o și satul existent în perioada de stapanire otomana a Dobrogei. Primele atestari ale denumirii de Adamclisi cu specificatia, ca inseamna „Biserica lui Adam”, apar în sec. XIX, la calatorii straini care, din diferente considerente, se abat prin zona. Astfel, capitanul prusac Helmuth von Moltke, care viziteaza locul, nota intr-o scrisoare, datata 2 noiembrie 1837: „… la două ore și jumatate de Rasova, am gasit o ruina pe care turcii o denumesc Adam-Kilisse sau Biserica lui Adam”.
Pe teritoriul comunei Adamclisi se afla cinci asezari: Adamclisi – resedinta comunei, Zorile, Urluia, Abrud și Hateg.

Peștera Sfântul Andrei

Sub numele de Peștera Sfântului Andrei este cunoscută o mănăstire dobrogeană, situată în apropierea localității Ion Corvin din județul Constanța. Este construită în jurul unei peșteri în care tradiția populară susține că a trăit și a creștinat Sfântul Apostol Andrei. Peștera se găsește la mai puțin de 2 kilometri de „Cișmeaua Mihai Eminescu” și la apoximativ 4 kilometri de șoseaua Constanța – Ostrov, fiind clasată ca monument istoric. După ce în timpul stăpânirii otomane peștera a fost uitată, prin 1943 a fost redescoperită de preotul Constantin Lembrău, împreună cu avocatul Ion Dinu, pentru ca în 1944 peșterea să fie resfințită și redată cultului, prin construirea unei turle și a unui zid de protecție. Dar a căzut în uitare până după 1989, când s-au reînceput lucrările de dezvoltare a ansamblului monahal, care continuă și actualmente.

Mănăstirea Dervent

La aproximativ 20 de kilometri de frontiera cu Bulgaria, venind dinspre Ostrov, pe un deal de unde pot fi admirate apele sclipitoare ale Dunarii, în vremuri ferite de inundatii, se afla Mănăstirea Dervent. Zidurile albe și acoperisurile rosii, turlele argintii iti atrag atentia de la distanta. Pe urmele Sfantului Apostol Andrei în Scythia Minor, Dobrogea de astazi, facem un nou popas de data aceasta la Mănăstirea Dervent unde ne intampina Parintele Gherman.

Informații Suplimentare Ofertă

  • Include: cazare cu demipensiune la hotel / pensiune ( minim 3* ), transport cu autocar / microbuz
  • Nu include: intrările la obiectivele turistice, prânz și alte cheltuieli personale
  • Tarif: 365 Lei / persoană
  • Itinerar: București, Fetești, Cernavodă, Măcin, Tulcea, Babadag, Istria, Constanța, Adamclisi, Ostrov, Călărași, București
  • Obiective:

    Cetatea Dinogetia, Cetatea Troesmis, Isaccea, Mănăstirea Cocosu, Mănăstirea Niculitel/Mănăstirea Saon, Mănăstirea Celic Dere, Adamclisi, Pestera Sf. Andrei și Mănăstirea Dervent

  • Telefon Detalii: 0770 573 540

Întrebări Frecvente

Întrebare: Programele afisate pe site/catalog pot fi modificate?
Răspuns: În functie de preferintele dumneavoastră orice program poate fi modificat.


Întrebare: Se poate organiza pe traseu masa de prânz în cadrul unui restaurant?
Răspuns: Bineînțeles, de comun acord se va stabili meniul în urma propunerii locației de către agenție.


Întrebare: Există și variante de transport cu o capacitate mai mica de 50 de locuri?
Răspuns: Bineînțeles, există și varianta unui MIDI – AUTOCAR de 35 de locuri și a unui microbuz de 21 de locuri.


Întrebare: Cu cât timp înainte se poate cere realizarea unei excursii de grup?
Răspuns: Cu minim 30 de zile calendaristice înainte de data dorită pentru realizarea acesteia.


Întrebare: Care este procedura de plată a excursiilor de grup?
Răspuns: Se achită 40% avans în momentul cererii ferme, iar restul sumei de plata cu 10 zile înainte de realizarea excursiei.


Descarcă PDF Program

Descarcă întregul Catalog PDF

Cere o ofertă pentru acest program

Completează formularul de mai jos și vei primi în cel mai scurt timp o ofertă de nerefuzat, pe care grupul vostru o va transforma într-o amintire pentru o viață! Alege Andrei Travel pentru experințe de neuitat!

ex. Ion Popescu
Necesar pentru primirea ofertei cerute
Pentru confirmare trimitere ofertă prin SMS
Localitatea din care se pleacă în excursie
Minim 40
Profesori și însoțitori (maxim. 8)
Scrieți data exactă sau aproximativă la care doriți să efectuați excursia


Vezi și toate programele din aceeasi CATEGORIE

S-ar putea să îți placă și următoarele excursii:

TESTIMONIALE



SUS